Connect with us

Motoryzacja

Ubezpieczenie OC – odpowiadamy na najważniejsze pytania

Published

on

 

Każdy świeżo upieczony właściciel samochodu albo motocyklu musi ubezpieczyć swoje mienie. Najważniejszą, obowiązkową polisą zapewniającą ochronę podczas nieprzewidzianych sytuacji jest ubezpieczenie OC, czyli odpowiedzialności cywilnej. Co każdy kierowca powinien wiedzieć o ubezpieczeniu OC? Sprawdź!

W jakim zakresie chroni Cię polisa?

Podpisana przez Ciebie polisa OC chroni przede wszystkim osoby, które mogłyby ucierpieć na skutek spowodowanej z Twojej winy kolizji. Na przykład, jeśli w wyniku niepoprawnie przeprowadzonego manewru uszkodzisz samochód innego kierowcy albo złamiesz mu rękę, wówczas nie będziesz musiał płacić rekompensaty z własnej kieszeni. Likwidacją szkody zajmie się ubezpieczyciel. Co ważne, zakres ochrony w ramach ubezpieczenia OC określa ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK.

Jakie pojazdy muszą zostać ubezpieczone?

Coroczny zakup ubezpieczenia spoczywa na barkach właścicieli samochodów wszystkich typów, motocykli i skuterów, przyczep kempingowych, przyczep transportowych, silnikowych pojazdów wolnobieżnych  rozwijających prędkość do 25km/h (na przykład quadów) oraz ciągników rolniczych. Co ważne, ochroną w ramach OC musi być objęty każdy zarejestrowany pojazd, nawet nieużywany.

Na jaki okres zawierana jest umowa?

Polisa chroni mienie przez dwanaście miesięcy. Po tym czasie należy przedłużyć umowę lub  podpisać nowy dokument z innym ubezpieczycielem. Co ważne, luka między polisami pociąga za sobą poważne konsekwencje finansowe.

Co grozi za brak ubezpieczenia OC?

Wysokość kary dla zapominalskiego kierowcy uzależniona jest od długości przerwy między polisami. Trzydniowy poślizg oznacza konieczność zapłacenia 1120 zł (w przypadku właścicieli samochodów osobowych). Po dwóch tygodniach kwota zwiększa się do 5600 zł. Na stornie beesafe.pl znajdziesz więcej praktycznych informacji.

 

 

Continue Reading
Advertisement

Motoryzacja

Części zamienne do samochodów marki DAF

Published

on

Samochody marki DAF takie jak DAF XF są uznawane za niezwykle trwałe i odporne modele, które potrafią przejechać setki tysięcy kilometrów w bezawaryjny sposób. Mimo wszystko nawet najlepszym zdarzają się wypadki w pracy. Każdy samochód ciężarowy jest mocno eksploatowany dlatego niekiedy pojedyncze części mogą wymagać wymiany. Części do DAF-ów z najwyższej półki warto znaleźć w DBK Parts. Jest ona profesjonalną hurtownią posiadającą bardzo duże zaplecze.

(więcej…)

Continue Reading

Motoryzacja

Ciągnik siodłowy z giełdy

Published

on

Ciągniki siodłowe bardzo często znajdują się w obrocie wtórnym, w którym w formie używanej przechodzą z rąk sprzedawcy do nowych właścicieli. Taki rynek oferuje różnorodność pod względem nowości pojazdu oferując samochody z mniejszym bądź większym przebiegiem. Jest on różnorodny zarówno pod względem rocznika, ale także rodzaju kupowanego pojazdu. Taki ciągnik siodłowy może być standard lub low deck, który też jest coraz popularniejszy w branży. Czym się od siebie różnią?

Ciągnik siodłowy typu low deck na tle standardu

 

Ciągnik siodłowy typu low deck w formie używanej dość wyraźnie różni się od tego standardowego. Być może nie każda osoba, która nie zna się na rzeczy od razu dostrzeże różnice na pierwszy rzut oka. Z perspektywy przedsiębiorcy bardzo często patrzy on na ekonomiczność jazdy, osiągi i zyski. Tutaj akurat low-deck jest dla wielu właścicieli firm przewozowych bardzo przydatny. Ze względu na swoją budowę jest w stanie przewieźć o wiele więcej załadunku niż standardowa ciężarówka. Daje to oszczędność na tle przeprowadzania mniejszej ilości kursów, a wiec oszczędności pieniędzy na paliwo i pensję kierowcy.

Zwiększenie możliwości przewozowych ma jednak swoją cenę. Wszystko związane jest z obniżeniem siodła, które prowadziło do powstania analogicznej nazwy low-deck. Low deck posiada obniżone siodło, a w nowo powstałej przestrzeni mogą zostać przewożone kolejne towary. Obniżenie siodła prowadzi do obniżenia całej konstrukcji pojazdu co można zauważyć w postaci zmniejszonych opon. Takie zmniejszenie sprawia, że ogromna ciężarówka podróżuje na mniejszych oponach co zwiększa ich eksploatacje i ścieranie – a to również dodatkowe koszty. Ponadto manewrowanie taką ciężarówką na krawężnikach, ostrych zakrętach czy rondach również jest utrudnione.

Podsumowanie

 

Jak widać low-deck potrafi wesprzeć przedsiębiorcę w oszczędności pieniężnej. Zapewne dlatego przedsiębiorcy bardzo często wybierają go w formie używanej. Co prawda nie jest najwygodniejszy dla kierowców jednak ci doświadczeni potrafią sobie poradzić z takimi oporami i przynieść realne korzyści dla każdej z firm.

Continue Reading

Motoryzacja

Serwisowanie pojazdów ciężarowych

Published

on

Samochody dostawcze i ciężarowe są pojazdami bardzo obciążonymi. Oznacza to, że w trakcie ich funkcjonowania mogą doznawać pewnych usterek. Nie ma co się dziwić – znaczne obciążenie ze strony przewożonego towaru bądź przemierzanych kilometrów może dawać się we znaki. Wtedy dobre serwisy pojazdów TIR są azylem dla uszkodzonych pojazdów, w których mogą powrócić do swojej formy sprzed wypadków czy usterek.

(więcej…)

Continue Reading

Ciekawe

Biznes

Sitemap

Trending