Motoryzacja
Serwisowanie pojazdów ciężarowych

Samochody dostawcze i ciężarowe są pojazdami bardzo obciążonymi. Oznacza to, że w trakcie ich funkcjonowania mogą doznawać pewnych usterek. Nie ma co się dziwić – znaczne obciążenie ze strony przewożonego towaru bądź przemierzanych kilometrów może dawać się we znaki. Wtedy dobre serwisy pojazdów TIR są azylem dla uszkodzonych pojazdów, w których mogą powrócić do swojej formy sprzed wypadków czy usterek.
Jak działają dobre serwisy pojazdów TIR?
Nie każdy serwis TIR może uzyskać nazwę dobrego serwisu samochodów ciężarowych. Wiele placówek nawet nie zbliża się do takiego określenia. Przede wszystkim dobre serwisy TIR powinny charakteryzować się szerokim zapleczem jeżeli chodzi o części do samochodów dostawczych i ciężarowych. To właśnie one są najważniejszym elementem służącym mechanikom w naprawianiu pojazdów. Jeżeli serwis nie posiada dobrego źródła bądź zaprzyjaźnione hurtowni części to bardzo często naprawy przedłużają się w nieskończoność. Tutaj przychodzi druga cecha dobrego serwisu TIR jaką jest szybkość napraw…
Każdy wie, że czas to pieniądz. W przypadku branży przewozowej jest to szczególnie ważne. Gdy samochód dostawczy stoi w serwisie nie zarabia na firmę – a gdy jest wzięty w raty kredytowe firma jeszcze na nim traci. Dlatego szybkość napraw jest bardzo ważna. Również oprócz szybkości liczy się także efektywność. Niektóre serwisy naprawiają pojazdy w sposób mało rzetelny przez co usterki lubią się powtarzać, a samochód znów psuć. Jest to bardzo deprymujące zjawisko, które niestety w rzeczywistości lubi się zdarzać. Takich miejsc należy wystrzegać się jak ognia znajdując dobrą firmę z doświadczonymi pracownikami taką jak placówki naprawcze Grupy DBK.
Podsumowanie
Dobre serwisy TIR są z pewnością bardzo cenione. Prowadząc własną firmę przewozową warto zadbać o takie zaprzyjaźnione miejsce aby zawsze mieć do kogo zwrócić się o pomoc. Niektóre firmy działają w wygodnych sieciach placówek rozrzuconych po całym kraju. Wtedy nawet w trasie można szybko znaleźć najbliższy punkt naprawczy i oddać pojazd do mechanika.
Motoryzacja
Dodatkowa Lampa Kierunkowskazu LED w Pojazdach: Zastosowania i Korzyści

W dzisiejszych czasach, kiedy bezpieczeństwo na drodze ma kluczowe znaczenie, dodatkowe akcesoria mogą stanowić znaczącą różnicę w komforcie jazdy i zwiększeniu widoczności pojazdu. Jednym z takich niezwykle przydatnych elementów jest dodatkowa lampa kierunkowskazu LED. W tym artykule omówimy różne zastosowania i korzyści, jakie niesie ze sobą ta nowoczesna technologia oświetleniowa. (więcej…)
Motoryzacja
Części zamienne do samochodów marki DAF

Samochody marki DAF takie jak DAF XF są uznawane za niezwykle trwałe i odporne modele, które potrafią przejechać setki tysięcy kilometrów w bezawaryjny sposób. Mimo wszystko nawet najlepszym zdarzają się wypadki w pracy. Każdy samochód ciężarowy jest mocno eksploatowany dlatego niekiedy pojedyncze części mogą wymagać wymiany. Części do DAF-ów z najwyższej półki warto znaleźć w DBK Parts. Jest ona profesjonalną hurtownią posiadającą bardzo duże zaplecze.
Motoryzacja
Ciągnik siodłowy z giełdy

Ciągniki siodłowe bardzo często znajdują się w obrocie wtórnym, w którym w formie używanej przechodzą z rąk sprzedawcy do nowych właścicieli. Taki rynek oferuje różnorodność pod względem nowości pojazdu oferując samochody z mniejszym bądź większym przebiegiem. Jest on różnorodny zarówno pod względem rocznika, ale także rodzaju kupowanego pojazdu. Taki ciągnik siodłowy może być standard lub low deck, który też jest coraz popularniejszy w branży. Czym się od siebie różnią?
Ciągnik siodłowy typu low deck na tle standardu
Ciągnik siodłowy typu low deck w formie używanej dość wyraźnie różni się od tego standardowego. Być może nie każda osoba, która nie zna się na rzeczy od razu dostrzeże różnice na pierwszy rzut oka. Z perspektywy przedsiębiorcy bardzo często patrzy on na ekonomiczność jazdy, osiągi i zyski. Tutaj akurat low-deck jest dla wielu właścicieli firm przewozowych bardzo przydatny. Ze względu na swoją budowę jest w stanie przewieźć o wiele więcej załadunku niż standardowa ciężarówka. Daje to oszczędność na tle przeprowadzania mniejszej ilości kursów, a wiec oszczędności pieniędzy na paliwo i pensję kierowcy.
Zwiększenie możliwości przewozowych ma jednak swoją cenę. Wszystko związane jest z obniżeniem siodła, które prowadziło do powstania analogicznej nazwy low-deck. Low deck posiada obniżone siodło, a w nowo powstałej przestrzeni mogą zostać przewożone kolejne towary. Obniżenie siodła prowadzi do obniżenia całej konstrukcji pojazdu co można zauważyć w postaci zmniejszonych opon. Takie zmniejszenie sprawia, że ogromna ciężarówka podróżuje na mniejszych oponach co zwiększa ich eksploatacje i ścieranie – a to również dodatkowe koszty. Ponadto manewrowanie taką ciężarówką na krawężnikach, ostrych zakrętach czy rondach również jest utrudnione.
Podsumowanie
Jak widać low-deck potrafi wesprzeć przedsiębiorcę w oszczędności pieniężnej. Zapewne dlatego przedsiębiorcy bardzo często wybierają go w formie używanej. Co prawda nie jest najwygodniejszy dla kierowców jednak ci doświadczeni potrafią sobie poradzić z takimi oporami i przynieść realne korzyści dla każdej z firm.
-
Ciekawe5 lat ago
Czym różnią się frezy od wierteł?
-
Dom i Wnętrze3 lata ago
Jak stworzyć przytulną i funkcjonalną kuchnię?
-
Dom i Wnętrze5 lat ago
Jakie sztućce na prezent ślubny wybrać?
-
Dom i Wnętrze5 lat ago
Łóżko czy kanapa z funkcją spania?
-
Dom i Wnętrze5 lat ago
Ogrodowe rewolucje
-
Zdrowie i Uroda5 lat ago
Co powinieneś wiedzieć o alergii na nikiel?
-
Dom i Wnętrze5 lat ago
Ekskluzywne meble ogrodowe – jakie wybrać?
-
Dom i Wnętrze5 lat ago
Tarasy ogrodowe urządzone ze smakiem