Connect with us

Motoryzacja

Kontrowersje za kierownicą

Published

on

Rozpoznawalny na całym świecie program motoryzacyjno-rozrywkowy „Top Gear” bije rekordy popularności. Po niedawnych ekscesach do jakich doszło w Argentynie, w związku z tablicami rejestracyjnymi sugerującymi umyśle odniesienie się do niezabliźnionej Falklandzkiej rany mieszkańców tego państwa, warto przypomnieć inne kontrowersje, jakie wywołali prowadzący ten program.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond oraz James May – na małym ekranie są już postaciami kultowymi. Dla wielu to ikony rozrywki, dla innych gwiazdy showbiznesu budujący swą pozycję na mało wyszukanym poczuciu humoru. Jedno jest pewne – ciężko przejść obok „Top Gear” obojętnie, nawet jeśli żywo nie interesujesz się tematyką motoryzacji, nie ciekawi Cię pojemność skokowa samochodów, lub też nie szykujesz się do kupna sprzętu audio do swojego pojazdu.

Polski ślad

Jeremy Clarkson słynie ze swych skrajnych poglądów. Zarzuca się mu brak poprawności politycznej ocierającą się o rasizm (pojęcie bardzo często nadużywane w dzisiejszych czasach) czy seksizm połączony z szowinizmem. W jednym z odcinków nie pozostawił suchej nitki wyglądem Ferrari, porównując je do stylu prezentowanego przez Sarah Jessicę Parker. W innym natomiast ostro wyraził się na temat strajku brytyjskiego sektora publicznego dodając, że każdy jego uczestnik powinien zostać rozstrzelany na oczach swych rodzin.

Kolejną burzę medialną wywołał komentarz prowadzącego dotyczący malezyjskiego auta Perodua Kalisa. Clarkson stwierdził, że został on stworzony przez ludzi chodzących w butach z liści i mieszkający w dżungli. W studio zadając pytanie jednej z fanek, dowiedziawszy się, że pochodzi z USA, złotousty Jeremy stwierdził, że jest zbyt chuda jak na Amerykankę. Podobnie Anglik wyraził się do widza o egzotycznej urodzie, pytając się jaki samochód by ukradł.

Oberwało się również BMW M6 w 2005 roku. Clarkson najpierw wykonał nazistowski salut, by później skrytykować system nawigacyjny tego modelu auta stwierdzając, że potrafi dojechać tylko do Polski.

Krowa na dachu i picie alkoholu za kółkiem

To nie wszystko, na co było stać „Top Gear”. Stacja BBC musiała tłumaczyć się między innymi z odcinka, w którym trójka prowadzących przebrana była w burki podczas kręcenia odcinku w krajach muzułmańskich. Skargę do BBC wystosował także ambasador Meksyku, bowiem przez wiele odcinków przewijały się stereotypowe aluzje dotyczące mieszkańców tego państwa.

Oburzenie wzbudziło także epizod, w którym Jeremy Clarkson przewoził na dachu martwą krowę. Ekolodzy i obrońcy praw zwierząt ze wściekłością zwrócili się do stacji telewizyjnej, żądając wyjaśnień. Niemal analogiczna sytuacja miała miejsce, jak spreparowano śmierć Albańczyka i próbę jego przewiezienia w bagażniku.
Na sam koniec James May i Jeremy Clarkson pozwolili sobie na drinka ginu z tonikiem podczas jazdy przez bezkres Arktyki, utrzymując, że znajdują się na wodach międzynarodowych, gdzie obowiązują inne regulacje prawne.

Trwa emisja następnej serii programu. Możemy być pewni, że na tym kontrowersje się nie zakończą.

Continue Reading
Advertisement

Motoryzacja

Dodatkowa Lampa Kierunkowskazu LED w Pojazdach: Zastosowania i Korzyści

Published

on

W dzisiejszych czasach, kiedy bezpieczeństwo na drodze ma kluczowe znaczenie, dodatkowe akcesoria mogą stanowić znaczącą różnicę w komforcie jazdy i zwiększeniu widoczności pojazdu. Jednym z takich niezwykle przydatnych elementów jest dodatkowa lampa kierunkowskazu LED. W tym artykule omówimy różne zastosowania i korzyści, jakie niesie ze sobą ta nowoczesna technologia oświetleniowa. (więcej…)

Continue Reading

Motoryzacja

Części zamienne do samochodów marki DAF

Published

on

Samochody marki DAF takie jak DAF XF są uznawane za niezwykle trwałe i odporne modele, które potrafią przejechać setki tysięcy kilometrów w bezawaryjny sposób. Mimo wszystko nawet najlepszym zdarzają się wypadki w pracy. Każdy samochód ciężarowy jest mocno eksploatowany dlatego niekiedy pojedyncze części mogą wymagać wymiany. Części do DAF-ów z najwyższej półki warto znaleźć w DBK Parts. Jest ona profesjonalną hurtownią posiadającą bardzo duże zaplecze.

(więcej…)

Continue Reading

Motoryzacja

Ciągnik siodłowy z giełdy

Published

on

Ciągniki siodłowe bardzo często znajdują się w obrocie wtórnym, w którym w formie używanej przechodzą z rąk sprzedawcy do nowych właścicieli. Taki rynek oferuje różnorodność pod względem nowości pojazdu oferując samochody z mniejszym bądź większym przebiegiem. Jest on różnorodny zarówno pod względem rocznika, ale także rodzaju kupowanego pojazdu. Taki ciągnik siodłowy może być standard lub low deck, który też jest coraz popularniejszy w branży. Czym się od siebie różnią?

Ciągnik siodłowy typu low deck na tle standardu

 

Ciągnik siodłowy typu low deck w formie używanej dość wyraźnie różni się od tego standardowego. Być może nie każda osoba, która nie zna się na rzeczy od razu dostrzeże różnice na pierwszy rzut oka. Z perspektywy przedsiębiorcy bardzo często patrzy on na ekonomiczność jazdy, osiągi i zyski. Tutaj akurat low-deck jest dla wielu właścicieli firm przewozowych bardzo przydatny. Ze względu na swoją budowę jest w stanie przewieźć o wiele więcej załadunku niż standardowa ciężarówka. Daje to oszczędność na tle przeprowadzania mniejszej ilości kursów, a wiec oszczędności pieniędzy na paliwo i pensję kierowcy.

Zwiększenie możliwości przewozowych ma jednak swoją cenę. Wszystko związane jest z obniżeniem siodła, które prowadziło do powstania analogicznej nazwy low-deck. Low deck posiada obniżone siodło, a w nowo powstałej przestrzeni mogą zostać przewożone kolejne towary. Obniżenie siodła prowadzi do obniżenia całej konstrukcji pojazdu co można zauważyć w postaci zmniejszonych opon. Takie zmniejszenie sprawia, że ogromna ciężarówka podróżuje na mniejszych oponach co zwiększa ich eksploatacje i ścieranie – a to również dodatkowe koszty. Ponadto manewrowanie taką ciężarówką na krawężnikach, ostrych zakrętach czy rondach również jest utrudnione.

Podsumowanie

 

Jak widać low-deck potrafi wesprzeć przedsiębiorcę w oszczędności pieniężnej. Zapewne dlatego przedsiębiorcy bardzo często wybierają go w formie używanej. Co prawda nie jest najwygodniejszy dla kierowców jednak ci doświadczeni potrafią sobie poradzić z takimi oporami i przynieść realne korzyści dla każdej z firm.

Continue Reading

Ciekawe

Biznes

Sitemap

Trending

https://beesafe.pl/porady/zakaz-zatrzymywania-sie-a-zakaz-postoju/ zobacz https://navisafe.pl/jakie-sa-metody-leczenia-bolu/