Connect with us

Motoryzacja

Kierowcy – rozliczanie czasu pracy na drodze

Published

on

Kierowcy firm przewozowych mają przed sobą ogromną ilość różnorodnych zadań. Przede wszystkim są oni zobligowani nie tylko do bezpiecznej i przepisowej jazdy. Muszą również notować wszystkie przerwy w ciągu pracy, ale również urlopy czy zwolnienia. Dlatego pracownikami, którzy muszą być nie tylko uważni na drodze, ale również muszą uważać w notowaniu przebiegu swojej pracy są kierowcy. Rozliczanie czasu pracy na drodze jest bardzo ważne z perspektywy prawnej. Jak to działa i czy da się to jakoś ułatwić?

 

Rozliczanie czasu pracy i inteligentny system telematyczny

 

Podczas przemierzania kolejnych kilometrów kierowcy bardzo często wjeżdżają w granice innych państw. Wtedy muszą oni bardzo uważać na prawo, które znajduje się w danym państwie. W jednym kraju kierowca musi zjechać na przerwę po 5 godzinach, w innym po 6 godzinach, a w jeszcze innym po 7 godzinach. Dlatego znajomość przepisów panujących w danym państwie jest tak ważna. Do tego dochodzi również odpowiednie odczytywanie danych z tachografu, które w trakcie jazdy bywa ciężkie.

 

System telematyczny jest w stanie pomóc w tej sprawie. Zapewnia on łatwy, prosty i przejrzysty automatyczny tachograf, z którego odczytywanie danych jest o wiele prostsze. Dodatkowo system telematyczne automatycznie odczytuje dane z tachografu i zapisuje je w swojej kopii zapasowej. Oznacza to, że przedsiębiorca zarządzający firmą TSL widzi w programie na jakim etapie pracy znajduje się kierowca. Ułatwia to rozliczanie jego godzin pracy co minimalizuje ryzyko błędów. Również przedsiębiorca widzi ile dokładnie godzin spędziła dana osoba w danym państwie. Jest to ważne z perspektywy zapłaty. Bowiem nie może być ona niższa niż najniższa krajowa płaca panująca w danym kraju. Czyli jeżdżąc przykładowo 20 godzin po Austrii muszą one być rozliczane za minimum najniższą krajową pensję panującą właśnie w Austrii.

 

Podsumowanie

 

Praca kierowcy samochodu ciężarowego jest trudniejsza niż się wydaje. Naprawdę trzeba mieć się na baczności! Dlatego pomoc w postaci sprawnego systemu telematycznego jest po prostu wygodna i bezpieczna.

Continue Reading
Advertisement

Motoryzacja

Części zamienne do samochodów marki DAF

Published

on

Samochody marki DAF takie jak DAF XF są uznawane za niezwykle trwałe i odporne modele, które potrafią przejechać setki tysięcy kilometrów w bezawaryjny sposób. Mimo wszystko nawet najlepszym zdarzają się wypadki w pracy. Każdy samochód ciężarowy jest mocno eksploatowany dlatego niekiedy pojedyncze części mogą wymagać wymiany. Części do DAF-ów z najwyższej półki warto znaleźć w DBK Parts. Jest ona profesjonalną hurtownią posiadającą bardzo duże zaplecze.

(więcej…)

Continue Reading

Motoryzacja

Ciągnik siodłowy z giełdy

Published

on

Ciągniki siodłowe bardzo często znajdują się w obrocie wtórnym, w którym w formie używanej przechodzą z rąk sprzedawcy do nowych właścicieli. Taki rynek oferuje różnorodność pod względem nowości pojazdu oferując samochody z mniejszym bądź większym przebiegiem. Jest on różnorodny zarówno pod względem rocznika, ale także rodzaju kupowanego pojazdu. Taki ciągnik siodłowy może być standard lub low deck, który też jest coraz popularniejszy w branży. Czym się od siebie różnią?

Ciągnik siodłowy typu low deck na tle standardu

 

Ciągnik siodłowy typu low deck w formie używanej dość wyraźnie różni się od tego standardowego. Być może nie każda osoba, która nie zna się na rzeczy od razu dostrzeże różnice na pierwszy rzut oka. Z perspektywy przedsiębiorcy bardzo często patrzy on na ekonomiczność jazdy, osiągi i zyski. Tutaj akurat low-deck jest dla wielu właścicieli firm przewozowych bardzo przydatny. Ze względu na swoją budowę jest w stanie przewieźć o wiele więcej załadunku niż standardowa ciężarówka. Daje to oszczędność na tle przeprowadzania mniejszej ilości kursów, a wiec oszczędności pieniędzy na paliwo i pensję kierowcy.

Zwiększenie możliwości przewozowych ma jednak swoją cenę. Wszystko związane jest z obniżeniem siodła, które prowadziło do powstania analogicznej nazwy low-deck. Low deck posiada obniżone siodło, a w nowo powstałej przestrzeni mogą zostać przewożone kolejne towary. Obniżenie siodła prowadzi do obniżenia całej konstrukcji pojazdu co można zauważyć w postaci zmniejszonych opon. Takie zmniejszenie sprawia, że ogromna ciężarówka podróżuje na mniejszych oponach co zwiększa ich eksploatacje i ścieranie – a to również dodatkowe koszty. Ponadto manewrowanie taką ciężarówką na krawężnikach, ostrych zakrętach czy rondach również jest utrudnione.

Podsumowanie

 

Jak widać low-deck potrafi wesprzeć przedsiębiorcę w oszczędności pieniężnej. Zapewne dlatego przedsiębiorcy bardzo często wybierają go w formie używanej. Co prawda nie jest najwygodniejszy dla kierowców jednak ci doświadczeni potrafią sobie poradzić z takimi oporami i przynieść realne korzyści dla każdej z firm.

Continue Reading

Motoryzacja

Serwisowanie pojazdów ciężarowych

Published

on

Samochody dostawcze i ciężarowe są pojazdami bardzo obciążonymi. Oznacza to, że w trakcie ich funkcjonowania mogą doznawać pewnych usterek. Nie ma co się dziwić – znaczne obciążenie ze strony przewożonego towaru bądź przemierzanych kilometrów może dawać się we znaki. Wtedy dobre serwisy pojazdów TIR są azylem dla uszkodzonych pojazdów, w których mogą powrócić do swojej formy sprzed wypadków czy usterek.

(więcej…)

Continue Reading

Ciekawe

Biznes

Sitemap

Trending